نقد و برسی اسپرسو سازها

مزایای استفاده از اسپرسوساز های اتوماتیک قهوه

مزایای استفاده از اسپرسوساز های اتوماتیک قهوه

 

اسپرسوساز های اتوماتیک قهوه به گروهی از اسپرسوساز ها اتلاق میشود که تمامی پروسه آسیاب کردن و تمپ کردن و عصاره گیری همچنین پاکسازی هد گروپ و شستشوی آن تنها با فشردن یک دکمه و بصورت پیوسته انجام میشود.

دستگاه های اسپرسوساز اتوماتیک دارای مخزن شیر نیز می باشند. و به واسطه آن میتوانند علاوه بر اسپرسو، کاپوچینو و لاته ماکیاتو نیز سرو نمایند.

این اسپرسوساز ها اقتصادی ترین دستگاه های موجود در بازار می باشند بدین جهت که پرت مواد اولیه در آنها گاها به صفر میرسد. و خرید آن برای منازل و محیط های اداری به شدت توصیه می شود.

دستگاه اسپرسوساز اتومات سایکو

مزایای استفاده از اسپرسوساز های اتوماتیک

  • به جهت اینکه این دستگاه های هر بار درست به اندازه مصرف خود دانه های قهوه را آسیاب می کنند هیچگاه پودر اسپرسو در این دستگاه ها ذخیره نمی شود. و زمان ماندگاری مواد اولیه به حداکثر می رسد.

توضیح :زمان ماندگاری دانه های قهوه بسیار بیشتر از زمان ماندگاری پودر اسپرسو می باشد.

  • میزان ریزی یا درشتی آسیاب قابل تنظیم و یا تغییر می باشد. و به سبب این اپشن غلظت اسپرسوی نهایی قابل تنظیم و شخصی سازی است .اسپرسو ساز دلونگی اتوماتیک Delonghi Dinamica ECAM 350.55
  • میزان وزنی پودر اسپرسوی قابل استفاده در هر بار عصاره گیری قابل تنظیم می باشد. از این جهت علاوه بر توانایی در تغییر عطر و طعم عصاره نهایی میزان کافئین آن نیز قابل شخصی سازی می باشد.
  • حذف مراحل پر کردن بسکت و استفاده از لولر همچنین تمپر و جایگذاری پرتافیلتر و به تبع آن خروج پرتافیلتر از جای خود و دوباره پر کردن آن باعث آسانی استفاده از این گونه اسپرسوساز ها می شود.
  • مهم ترین قسمت استفاده از اسپرسوساز ها شستشو و نظافت آنها می باشد. اما در دستگاه های اتوماتیک این قسمت بصورت کاملا خودکار توسط دستگاه انجام می شود.
  • سخت ترین قسمت سرو یک کاپوچینو توسط یک کاربر خانگی فوم گیری شیر توسط نازل بخار دستگاه می باشد اما این سری دستگاه ها بدون دخالت کاربر اقدام به فوم گیری با غلظت های قابل تنظیم و اندازه های قابل تغییر می باشند.
  • شست و شوی نازل بخار در این دستگاه ها تبدیل به شست و شوی مخزن شیر شده که بصورت اتومات انجام می شود.
  • تفاله قهوه یا اصطلاحا همان کیک قهوه پس از عصاره گیری بصورت خودکار راهی ناک باکس می شود. و نیازی به خروج کیک قهوه پس از هر با عصاره گیری از دستگاه نمی باشد.اسپرسوساز تمام اتومات دلونگی 45.760 Delonghi
  • اگر زمانی معادل 15 تا 20 دقیقه از این سری دستگاه ها استفاد نشود. دستگاه بصورت خودکار به حالت کم مصرف سویچ می شود و اگر این عدم استفاده ادامه پیدا کند بصورت اتوماتیک به مرحله شستشو وارد می شود و سپس خاموش می شود.

تقسیم بندی انواع اسپرسوساز های اتوماتیک:

مزایای استفاده از اسپرسوساز های اتوماتیک
به جهت اینکه این دستگاه های هر بار درست به اندازه مصرف خود دانه های قهوه را آسیاب می کنند هیچگاه پودر اسپرسو در این دستگاه ها ذخیره نمی شود. و زمان ماندگاری مواد اولیه به حداکثر می رسد.
توضیح :زمان ماندگاری دانه های قهوه بسیار بیشتر از زمان ماندگاری پودر اسپرسو می باشد.
میزان ریزی یا درشتی آسیاب قابل تنظیم و یا تغییر می باشد. و به سبب این اپشن غلظت اسپرسوی نهایی قابل تنظیم و شخصی سازی است .

میزان وزنی پودر اسپرسوی قابل استفاده در هر بار عصاره گیری قابل تنظیم می باشد. از این جهت علاوه بر توانایی در تغییر عطر و طعم عصاره نهایی میزان کافئین آن نیز قابل شخصی سازی می باشد.
حذف مراحل پر کردن بسکت و استفاده از لولر همچنین تمپر و جایگذاری پرتافیلتر و به تبع آن خروج پرتافیلتر از جای خود و دوباره پر کردن آن باعث آسانی استفاده از این گونه اسپرسوساز ها می شود.
مهم ترین قسمت استفاده از اسپرسوساز ها شستشو و نظافت آنها می باشد. اما در دستگاه های اتوماتیک این قسمت بصورت کاملا خودکار توسط دستگاه انجام می شود.
سخت ترین قسمت سرو یک کاپوچینو توسط یک کاربر خانگی فوم گیری شیر توسط نازل بخار دستگاه می باشد اما این سری دستگاه ها بدون دخالت کاربر اقدام به فوم گیری با غلظت های قابل تنظیم و اندازه های قابل تغییر می باشند.
شست و شوی نازل بخار در این دستگاه ها تبدیل به شست و شوی مخزن شیر شده که بصورت اتومات انجام می شود.
تفاله قهوه یا اصطلاحا همان کیک قهوه پس از عصاره گیری بصورت خودکار راهی ناک باکس می شود. و نیازی به خروج کیک قهوه پس از هر با عصاره گیری از دستگاه نمی باشد.
اگر زمانی معادل 15 تا 20 دقیقه از این سری دستگاه ها استفاد نشود. دستگاه بصورت خودکار به حالت کم مصرف سویچ می شود و اگر این عدم استفاده ادامه پیدا کند بصورت اتوماتیک به مرحله شستشو وارد می شود و سپس خاموش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید